سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر کس برادری خدایی را از دست بدهد، گویی شریف ترینِ اعضای خود را از دست داده است . [امام علی علیه السلام]

 
بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

i مسی

شنبه 87/1/3 ساعت 3:12 عصر

 

 



  بزرگنمایی                          بزرگنمایی

بزرگنمایی                            بزرگنمایی

+



نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()

i جهان و مسی

شنبه 87/1/3 ساعت 2:30 عصر

 
ویژه نامه ماهانه ورزش نشریه آبزرور، در شماره اخیر خود گفتگویی ویژه با لیونل مسی، مهاجم 20 ساله بارسلونا را منتشر کرده است و از زبان بازیکنان سرشناس این تیم به تمجید از مشخصه های فنی این بازیکن پرداخته است.

جان کارلین، نویسنده آبزرور، در آغاز گزارشی که بر اساس همین مصاحبه تهیه کرده، مسی را بازیکنی معرفی می کند که رونالدینیو، بازیکن سرشناس برزیلی او را "بهترین بازیکن جهان" می خواند.

آبزرور با عناوینی که به لیونل مسی داده شده آغاز می کند: فابیو کاپلو او را
il diavolo خواند که به ایتالیایی معنی "شیطان" می دهد، در آرژانتین به او "کک" می گویند و ساموئل اتو، هم تیمی کامرونی او در بارسلونا او را با کارتون تشبیه می کند.

این نشریه می نویسد همه این القاب تا اندازه ای درست است: او مانند شیطانی دم دار، هنگام دویدن با توپ پیچ و تاب می خورد، مثل کک گیر انداختنش دشوار است و سرعت بالای او یادآور صحنه هایی کارتونی است.

آبزرور مسی را درکنار کریستیانو رونالدو و سسک فابرگاس، وارث آن مشخصه هایی می داند که در نسل گذشته، زیدان، رونالدو و رونالدینیو بعنوان بهترین بازیکنان جهان، آنها را در خود داشتند.

مهاجرت اجباری

مسی در سال 2006 عنوان بهترین بازیکن حرفه ای جوان سال را کسب کرد

آبزرور یادآور می شود که این مهاجرت، بخاطر وضعیت جسمانی لیونل مسی اجباری بود و اگر بخاطر هورمون های رشدی که باشگاه بارسلونا هزینه آنرا پرداخت نبود، او اکنون کوتاه تر از 170 سانتی متر قد داشت و نحیف تر بود.

نویسنده از سال 2000، زمانی می نویسد که مسی برای اولین بار پا در زمین تمرین جوانان بارسلونا گذاشت.

"او در 13 سالگی جثه یک بچه 10 ساله را داشت، اما استعدادی فوق العاده داشت و به لطف تزریق روزانه هورمون رشد و سخت کوشی خود توانست رشد کند."

جثه او به اندازه ای قابل قبول رشد کرد و با پیشرفتی سریع، در 16 سالگی برای اولین بار بعنوان بازیکن ذخیره برای تیم اصلی بارسلونا بازی کرد.

برنامه استعداد پروری بارسلونا

آبزرور از مسی نقل می کند: "برنامه پرورش جوانان در بارسلونا یکی از بهترین ها در جهان است."

او درباره رمز موفقیت برنامه ای که به پیدایش بازیکنانی چون سسک فابرگاس، زابی (هرناندز) و آندرس اینیستا کمک کرد می گوید: "آنها به کودکان بردن را آموزش نمی دهند، بلکه امکان رشد دادن قابلیتها و مهارتها را فراهم می کنند."

"به همین دلیل برخلاف آرژانتین که تمرینات فیزیکی تر بود، در بارسا ما هر روز تمرینات با توپ داشتیم. من به ندرت بدون توپ دویدم. به وضوح هدف تمرینات پرورش مهارتها بود."

این سرمایه گذاری در مسابقات دوستانه قبل از فصل 2004 نتیجه داد.

لیونل مسی در سن 17 سالگی در یک دیدار دوستانه مقابل یوونتوس در نیوکمپ، بعنوان بازیکن فیکس بازی را آغاز کرد.

او با غرور به آبزرور می گوید: "آن روزی بود که مردم من را شناختند."

جان کارلین که از طرف نشریه آبزرور با مسی گفتگو کرده، یاد آوری می کند که فابیو کاپلو، مربی وقت یوونتوس پس از مسابقه پرسید: "این شیطان از کجا پیدایش شد؟"

تقلید از مارادونا؟

آبزرور در مقایسه بازیکنان سرشناس فوتبال جهان می نویسد دیوید بکهام بطور طبیعی بدنی آماده دارد و با پشتکار و تمرین توانست مهارتهای خود را تقویت کند. رونالدینیو هم بازیکن برجسته ای است اما در ذهن خود، مجموعه ای از حرکات پشت سر هم را، پیش از اجرا، مرور می کند.

اما جان کارلین در توصیف لیونل مسی می نویسد: "او مادرزاد فوتبالیست است؛ نابغه این بازی، سریع و صاحب استعدادی بی مانند در هنر شکست دادن رقیب."

مسی که بازی و حرکاتش در برخی محافل فوتبال به مارادونا، ستاره فوتبال آرژانتین تشبیه می شود، خود می گوید: "من بازی هایم را در تلویزیون تماشا نمی کنم. می گویند باید بازی خودت را بهتر کنی و اشتباهاتت را بر طرف کنی، اما من [بازی تماشا] نمی کنم."

"من سعی نمی کنم کارهای کسی را تقلید کنم. من هر جور که دلم می خواهد بازی می کنم."

آبزرور با استناد به این گفته می نویسد: "شاید به همین دلیل باشد که گاهی هم تیمی های او نیز به اندازه حریف ها، از حرکات او سر در گم می شوند."

تیری آنری، بازیکن سرشناس فرانسوی یکبار اذعان کرد که در هنگام بازی کردن با مسی باید مراقب بود که به تماشاچی تبدیل نشد: "کاری که او می کند آنقدر باورنکردنی است که در حین مسابقه باید حواستان باشد که نایستید و کارهای او را تماشا کنید."

اما نویسنده آبزرور معتقد است زندگی این بازیکن، که از خانواده ای ساده بر آمده، مانند مارادونا تحت تاثیر پول و شهرت از هم پاشیده نخواهد شد.

بازهم پیشرفت؟

لیونل مسی در سال 2007، در رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن فوتبال سال، پس از کاکا بیشترین رای را کسب کرد

رونالدینیو پیش از اعلام نام بهترین بازیکن سال 2007 جهان گفته بود که اگر حق رای داشت، این رای به مسی تعلق می گرفت.

آبزرور تاکید می کند که سیر تکاملی مسی به طرز شگفت انگیزی سریع بوده است و نه تنها در 12 ماه گذشته نام خود را بیش از یک گل ساز، بعنوان یک گل زن بر سر زبانها انداخت، بلکه در کنار توانایی منحصر به فرد او در دریبل کردن، سرعت انتقال بالا و دید را نیز باید اضافه کرد که از عوامل موفقیت رونالدینیو نیز بوده است.

اما مسی به این نشریه می گوید: "هنوز جا برای پیشرفت زیاد است. مثلا اینکه بتوانم با هر دو پا به خوبی هم شوت بزنم. هنوز پای راستم کار دارد. ضمن اینکه یاد گرفتن اینکه مثل رونالدینیو ضربه آزاد بزنم هم بد نیست."

لیونل مسی در نهایت درباره تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان می گوید: "خوب... خوب می شود، اما تمام توجه من معطوف به این مسئله نیست. بیش از هر چیز من از بخت و اقبال خودم راضی هستم. هر روز خدا را بخاطر چیزهایی که دارم شکر می کنم و بخاطر شانسی که برای بازی کردن در کنار این هم تیمی های عالی خودم در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین دارم."

جان کاریلن در انتها می نویسد: "مسی می تواند مطمئن باشد که هم تیمی های او هم، بخصوص درباره خود او، همین احساس را دارند."

 
 
 

 
 

به نقل از آس اسپانیا، شاگردان ریکارد با ارایه یک بازی زیبا توانستند حریف قدرتمند خود،‌ لالیگا را با یک گل از پیش رو بردارند.
لیونل مسی در دو دقیقه با پاس گل خود سرنوشت بازی را تغییر داد و تک گل زیبای هانری با اخراج سیگان از ویارئال هواره شد تا بارسلونا در یک بازی یک طرفه مدعیان زرد پوش را در نیوکمپ شکست دهد.
در دیگر بازی دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی، راسینگ سانتاندر برای اولین بار در تارخ خود به نیمه نهایی جام پادشاهی اسپانیا رسید و در خانه اتلتیک بیلبائو جشن صعود گرفت.
نتایج بازی های دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی:
بارسلونا یک - ویارئال صفر(بازی رفت صفر - صفر)
گل: هانری

اتلتیک بیلبائو 3 - راسینگ سانتاندر 3(بازی رفت 2-صفر به سود راسینگ)
گل ها : آموره‌بیتا، مونیس‌ و سوسائه‌تا برای بیلبائو و دوشر، تیچه و سرانو برای راسینگ سانتاندر

مسی تو این بازی خیلی خوشگل بازی کرد.به نظر من هرکی بازی رو ندیده خیلی چیزا از دست داده!

 

 


نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()

i مسی

شنبه 87/1/3 ساعت 2:28 عصر

 

تنها افراد معمولى نیستند که از بازى لیونل مسى لذت مى برند. بسیارى از بزرگان فوتبال هم از بازى این ستاره جوان آرژانتینى تمجید مى کنند. خوان سباستین ورون در مورد او مى گوید: «هر زمان که لیونل توپ را مى گیرد و حرکت مى کند مثل این است که مارادونا را مى بینم. اما او خیلى خجالتى است درست مثل یک برادر کوچک که در برابر برادر بزرگ خود ترجیح مى دهد به جاى حرف زدن، پلى استیشن بازى کند. ما باید از او حمایت کنیم.» یوهان کرویف اسطوره فوتبال هلند هم مى گوید: «مسى به خاطر موفقیت هایش شایسته نمره ده از ده است. مشکل این است که سیاست «من علیه دنیا» ممکن است برخى اوقات ضد شما عمل کند. او باید خودش را با دیگران تنظیم کند. مسى باید یاد بگیرد که چه موقع باید پاس هاى سریع ارسال کند و یا چه زمان از دریبل هاى استثنایى اش استفاده کند. او باید یاد بگیرد زمانى که ? بازیکن از او مراقبت مى کنند هم تیمى هاى دیگرش آزاد هستند. زمانى که او این مسائل را آموخت آنگاه به جاى کسب تنها یک توپ طلا، مجموعه اى از توپ هاى طلا را به دست خواهد آورد.» با این حرف ها مشخص مى شود که پسر بچه اهل روزاریو توانایى هایى فراتر از دیگر بازیکنان دارد. وى در مصاحبه اى با Uefa درخصوص بازى اش، نحوه گلزنى و وسوسه اش براى نمایش فوتبال زیبا در هر زمانى سخن گفته است.

نوع گل هایى که مى زنى برایت اهمیت دارد؟
< اگر یک گل خوب را پس از یک حرکت خوب بزنم اصولا بیشتر خوشحالى مى کنم. اما اگر در دقایق واپسین یک دربى از روى یک ریباند گل بزنم آنگاه به گونه اى خوشحالى مى کنم که گویى یک گل شگفت انگیز را به ثمر رسانده ام.
آیا تمامى گل هایى که زده اى را به خاطر دارى؟ فرصت هایى که از دست داده اى را هم به یاد دارى؟
< نمى دانم که آیا همه گل هایم را با تمامى جزییات آن به خاطر دارم یا خیر اما اکثر آنها را به یاد دارم. گلى که در دیدار مقابل ختافه در جام حذفى به ثمر رساندم و شبیه گلى بود که مارادونا در جام ?? به انگلیس زد را دوست دارم. گلى هم که به مکزیک در کوپا آمه ریکا زدم یکى دیگر از گل هاى مورد علاقه ام است. من به فرصت هایى که از دست داده ام فکر نمى کنم اما سعى مى کنم از اشتباهاتم درس بگیرم.
آیا به توصیه هاى دیگران گوش مى کنى؟
< رونالدینیو، دکو و خوان ورون همیشه به من مى گویند وقتى که نزدیک به محوطه جریمه هستم بهتر است دریبل بزنم و وقتى از این منطقه دورم باید پاس بدهم زیرا در صورتى که حریفان بر رویم خطا کنند تنها یک ضربه آزاد بى خطر براى تیم خواهم گرفت. من سعى مى کنم به توصیه آنها گوش کنم اما مشکل این است که واقعا پا به توپ بودن را دوست دارم.
در کدام قسمت بازى ات باید بهتر شوى؟
< بدون شک باید به ضربات سرم توجه بیشترى داشته باشم. من خیلى قد بلند نیستم اما خوشبختانه بعضى اوقات سرعتم، قد کوتاهم را جبران مى کند.
هواداران چقدر مى توانند بر روى عملکرد یک تیم تاثیرگذار باشند؟
< بازى کردن در جوى که از سر و صدا هواداران خبرى نباشد یک بازیکن را واقعا بى روحیه مى کند. مهم نیست که جمعیت حاضر در استادیوم با شما باشند یا علیه شما. بدون حضور طرفداران بازى کردن حقیقتا کسل کننده است. در نوکمپ یا زمین ریورپلاته همیشه احساس خاصى داشته ام. درست است که طرفداران نمى توانند گل بزنند اما مى توانند به تیم کمک کنند تا به گل برسد. از سوى دیگر تاثیرى که طرفداران در بازیهاى خارج از خانه بر روى تیم دارند به شخصیت و روحیه بازیکنان تیم میهمان بستگى دارد. من شخصا در بازیهاى خارج از خانه مشکلى ندارم.
آخرین بارى که در زمین بازى خندیدى کى بود؟
< یادم نمى آید که خندیده باشم یا نه اما هر زمان که وارد زمین مى شوم سعى مى کنم که خوشحال باشم. البته زمانى که شکست مى خوریم احساس بدى دارم و دوست ندارم کسى با من صحبت کند. من شکست خوردن را دوست ندارم. حتى در پلى استیشن هم دوست ندارم شکست بخورم.
اگر در یک بازى همه چیز علیه ات باشد واکنش ات چگونه خواهد بود؟
< اگر نتوانم با توپ حرکت کنم پاس خواهم داد. اگر بازى بدى داشته باشم توپ را به هم تیمى هایم خواهم داد، اگر هم توپ را به من ندهند به دنبال آن خواهم دوید.
تا حالا وسوسه شده اى پس از آنکه بر رویت خطایى انجام دادند آن را تلافى کنى؟
< از این مسأله که توپ در اختیار من نباشد و بر رویم خطا کنند متنفرم. وقتى که با توپ مى دوم و بر رویم خطا مى کنند مسأله اى نیست. چند بار که بدون توپ بوده ام و رویم خطا کرده اند درصدد تلافى برآمده ام. اما خوشبختانه توانسته ام جلوى خودم را بگیرم و سعى کرده ام با یک حرکت خوب، کار آنها را تلافى کنم.
وقتى شوت مى زنى، دوست دارى هدف گیرى ات خوب باشد یا قدرت ضربه ات؟
< اگر هدف گیرى و قدرت ضربه خوب باشد آنگاه حتما ضربه به گل تبدیل خواهد شد. من چنین گلى را در دیدار مقابل ونزوئلا به ثمر رساندم. من معمولا چون ضرباتم قدرت ضربات روبرتوکارلوس را ندارند سعى مى کنم با هدف گیرى درست ضرباتم را به گل تبدیل کنم.
آیا بارسا همیشه به دنبال به ثمر رساندن گل هاى فانتزى است؟
< زیبا فوتبال بازى کردن بسیار خوب است. ما با داشتن بازیکنانى چون رونالدینیو، اتوئو، ژاوى، دکو و آنرى باید هم زیبا بازى کنیم. البته در کنار این زیبا بازى کردن باید موثر هم بازى کنیم.
تو، رونالدینیو و آنرى دوست دارید در پست هاى مختلفى بازى کنید، چه کار مى کنید تا فرم تیم بر هم نخورد؟
< زمانى که یک نفر به سمت چپ مى رود، دیگرى به سمت راست مى رود. اما برخى اوقات هم همه ما در یک سمت بازى مى کنیم و این مسأله کار را براى حریفان دشوار مى کند.
به جز آنهایى که در بارسا هستند به بازى کدام یک از مهاجمان توجه دارى؟
< من بازى مهاجمان بسیارى را نگاه مى کنم. ته وز، ساویولا، آگرو، رونى، کریستیانو رونالدو و خیلى هاى دیگر.


نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()

i بیو گرافی لیونل مسی

شنبه 87/1/3 ساعت 2:4 عصر

 بیوگرافی لیونل مسی
شناسنامه
- نام کامل» لیونل آندرس مسی
- تاریخ و محل تولد: ?? ژوئن ???? در روزاریوی آرژانتین
- ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
- قد: ??? سانتی متر
- وزن: ?? کیلوگرم
- باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا


نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()

i عکس هایی از ایتالیا و توتی

شنبه 87/1/3 ساعت 1:49 عصر

 این هم تاریخچه پرترفدارترین تیم جهان

                                                           (ایتالیا)


    

 

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو فوتبال در جهان است. تیم ملی ایتالیا تاکنون چهار بار در جام جهانی فوتبال به پیروزی رسیده است و باشگاههای آن  پیروزیهای بزرگی در لیگهای اروپایی داشته اند که آنها را در ردیف کشورهای موفقی چون انگلستان قرار داده است.

اواخر قرن نوزدهم بود که فوتبال از طریق انگلستان و سویس به شمال ایتالیا معرفی شد. اولین بازیها در ژنو، میلان و تورین برگزار می شد. اولین باشگاه فوتبال اینترناتسیونال تورین(Internazionale Torino) نام داشت، که در سال 1890 تاسیس شد و اکنون از بین رفته است و دیگری باشگاه کریکت و فوتبال ژنو (Genoa Cricket & Football Club) بود که در 1893 تاسیس شد.

تا قبل از 1898 که فدراسیون فوتبال ایتالیا (Federazione Italiana Giuoco Calcio - FIGC) شکل گرفت، بازیهای داخل کشوری توسط فدراسیون ژیمناستیک برگزار میشد. تیم ملی ایتالیا به علت پیراهن آبی آنان آتزوری ( Azzurri- آبی ) خوانده میشود. اولین دیدار بین المللی این تیم 15 مارس 1910 در میلان، در مقابل تیم فرانسه برگزار شد که با نتیجه 6-2 به نفع ایتالیا پایان گرفت. بعد از غیبت در جام جهانی اروگوئه در 1930، موفق به پیروزی در جامهای 1934 و 1938 که در ایتالیا و فرانسه انجام شد، گردید.

پس از جنگ جهانی دوم، تیم ملی ایتالیا دیگر نتوانست، موفقیتهای پیشین خود را تکرار کند، تا اینکه در سال 1978 مقام چهارم را کسب میکند و این مقدمه ای برای پیروزی دیگری در جام جهانی سال 1982میشود.

در سال 1990 ایتالیا میزبان جام جهانی میشود، هرچند در ابتدا همه این تیم را پیروز میدان میدانستند، اما شکست 4 بر 3 مقابل آرژانتین و 2-1 مقابل انگلستان در مرحله نیمه نهایی، آنها را در مقام سوم متوقف کرد. تیم ملی ایتالیا یکی از بداقبال ترین تیمها در زدن ضربات پنالتی بوده است و این موضوع این تیم را از سال 1994تا کنون از کسب مقام در جام جهانی بازداشته است.
                        
از دیگر پیروزیهای مهم این تیم میتوان به کسب مدال طلای المپیک 1936 و دو مدال برنز در سالهای 1928 و 2004 اشاره کرد. تیم ملی زیر 21 سال این کشور بسیار موفق بوده است و تا کنون 5 پیروزی در هفت دوره از مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 21 سال اخیر اروپا را بدست آورده است.

لباس تیم ملی ایتالیا در داخل کشور پیراهن و جوراب آبی با شورت سفید و در بازیهای خارج ازکشور پیراهن و جوراب سفید با شورت آبی میباشد. از سال 2004 تا کنون مارچلو لیپی مربیگری این تیم را برعهده دارد. بزرگترین پیروزی تیم ملی ایتالیا کسب نتیجه 9-0 در مقابل آمریکا سال 1948 و بزرگترین شکست وی 7-1 مقابل تیم مجارستان در سال 1924 بوده است.

از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال ایتالیا میتوان به افرادی چون فرانچسکو توتی و جی جی بوفون و آلساندرو آلتوبلی، روبرتو باجو، فرانکو بارسی، جوزفه برگونی، پائولو مالدینی،روبرتو مانچینی،پائولو روسی، آلکس دل پیرو و بسیاری دیگر اشاره کرد.



نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 وبلاگ ورزشی
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
4068

:: بازدیدهای امروز::
0


:: بازدیدهای دیروز::
4


:: درباره خودم ::

بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

:: لینک به وبلاگ ::

بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

:: اوقات شرعی ::

:: آرشیو ::

بهار 1387

:: خبرنامه ::